huruf-u mukatta

Kur’an-ı Kerim’de sadece harf olarak indirilmiş ayetlere deniyor. alimlerin izahına göre bu harfler müteşabbihattandır. yani manalarını yalnızca Allah (C.C.)bilir.

elif lam mimha mimya sinelif lam ra gibi cesitli surelerin basinda yer alan bu harflerin manasini kesin olarak bilinmese de, mutemel manalari uzerine islam alimleri bir cok yorumlar yapmislardir. hurufu mukatta harflerinin spesifik manalarinin otesinde hepsinin toplu olarak ifade ettigi bir mana vardir ki, o da sudur: “iste bu Kur’an’da rabbiniz sizin kullandiginiz harfleri kullanarak sizinle konusuyor. eger onun allah kelami olduguna inanmiyorsaniz, buyrun kullandigi harfler burada, siz de ona benzer bir söz soyleyin”.

huruf-u mukatta harflerinin cogundan hemen sonra gelen ayetin kur’an-i tarif edici olmasi bu yorumu kuvvetlendirmektedir.

bakara suresi:
1. elif lam mim
2. bu, kendisinde şüphe olmayan kitaptır. allah’a karşı gelmekten sakınanlar için yol göstericidir.

yusuf suresi:
1. elif lâm râ. bunlar, apaçık kitabın âyetleridir.
2. biz onu, akıl erdiresiniz diye arapça bir kur’an olarak indirdik.

a’raf suresi
1. elif lam mim sad
2. bu, sana, kendisiyle (insanları) uyarman için ve mü’minlere öğüt olarak indirilmiş bir kitaptır. artık ondan dolayı göğsünde bir sıkıntı olmasın.

huruf u mukatta harfleri ile muphem olarak yapilan bu meydan okumanin, bakara suresi 23-24. ayetlerde acikca yapildigini goruyoruz:

23. eğer kulumuza (muhammed’e) indirdiğimiz (kur’an) hakkında şüphede iseniz, haydin onun benzeri bir sûre getirin ve eğer doğru söyleyenler iseniz, allah’tan başka şahitlerinizi çağırın (ve bunu ispat edin).

24. eğer, yapamazsanız -ki hiçbir zaman yapamayacaksınız- o halde yakıtı insanlarla taşlar olan ateşten sakının. o ateş kafirler için hazırlanmıştır.

bu acik meydan okumaya, o donem edebiyatin ve sairligin zirvesindeki araplardan bir kisi bile cikip cevap verememisti, ki hala da kimse cevap verebilmis degildir. cevap verebiliyor olsalardi mallarini ve canlarini tehlikeye atip savasmazlardi.

Mukatta harflerle ilgili çeşitli fıkıh alimlerinin yorumları var ama elif, lam, mim ile ilgili bir yorum var ki bana çok mantıklı geldi, paylaşmadan edemeyeceğim…

Elif  (ا) : Allah kelamının ilk harfi aynı zamanda tek olmayı bir olmayı ve varoluşu temsil eder… yani ; ALLAH (C.C.) VARDIR ve BİRDİR

Lam(ل) : Kelime-i Tevhid’in ilk harfi… yani : ALLAH’TAN (C.C.) BAŞKA İLAH YOKTUR.

Mim (م) : Peygamber Efendimiz Muhammed (S.A.V)’in isminin ilk harfi.

Sanki harfleri bir araya getirince Kelime-i şahadet ortaya çıkıyor… Allah vardır ve birdir, Ondan başka ilah yoktur, Muhammed (S.A.V.) onun kulu ve elçisidir.

İşin daha da mucize kokan yanı bu mukatta harflerin tek başına 6 surenin başında geçiyor olmasıdır; (Bakara, Al-i İmran, Ankebut, Rum, Lokman, Secde) Kelime-i Şahadet ‘in imanın ilk şartı olduğunu hesab edersek, imanın 6 şartına işaret ediyor olması da olasıdır… Hata etmiş isek Allah Affetsin…

Bir Cevap Yazın

Your email address will not be published. Please enter your name, email and a comment.

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>